Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Branschnyheter - Hur du använder YouTube Omröstningskort

Hur du använder YouTube omröstningskort

YouTube omröstningskort är en av de mest effektiva funktionerna på YouTube om du vill få omedelbar feedback. Traditionellt har detta uppnåtts genom att gå igenom och läsa kommentarer, men en annan bra metod är just YouTube Kort.

Om du ännu inte är bekant med kortsystemet på YouTube, är det i huvudsak en förbättrad version av anteckningar och fungerar både på desktop och mobil. Genom att använda kort, och framför allt omröstningskort på rätt sätt kan du förvandla en video till ett kraftfullt verktyg för att samla in feedback.

Vad är YouTube Omröstningskort?
Ett omröstningskort är precis vad det låter som. Du kan placera ett kort på din video, vid en tidpunkt som du väljer, som gör att du kan ställa en specifik fråga till dina tittare. Med omröstningskort kan du även låta tittarna svara på flervalsfrågor direkt i videoklipp. Du kan visa kortet vid en viss tidpunkt i videoklippet och se resultaten i realtid. Även tittarna som röstat kan se resultatet direkt i kortet. De kan också ta bort sin röst direkt efter röstningen och då registreras inte rösten.

Nyfiken på hur du lägger till kort i videoklipp på YouTube? Läs mer på Google Support Center »

3 anledningar att använda omröstningskort

Låt oss ta en titt på 3 starka anledningar att använda omröstningskort för att öka engagemanget med dina tittare:

#1 Bli guidad till ditt nästa videoinnehåll

Om du upplever det som svårt att besluta vad din nästa video ska innehålla, eller bara vill ha mer engagerade tittare, ge dem ett val genom en omröstning. Detta kan vara särskilt användbart för att ta reda på vad dina tittare vill se i din nästa video.

#2 Påbörja en diskussion
Kort är inte bara för att få feedback. Använd det för att ställa en relevant fråga till tittare i hopp om att starta en diskussion i kommentarsfältet. Ibland räcker det med en liten knuff för att tittarna ska känna sig bekväma med att engagera sig.

#3 Skapa en rolig stämning
Medan videon bör vara den främsta attraktionen kan lite udda frågor och omröstningar ge tittarna en annan anledning att fortsätta titta. Var inte rädd för att ställa löjliga frågor för att försöka locka fram lite känslor. Ett skratt eller ett leende räcker ibland för att dela en video vidare.

Kom ihåg att jobba kreativt med dina omröstningar och använd dem som ett verktyg för att hjälpa dig samla information och interagera med tittare. Att få rätt typ av feedback och vägledning från dina tittare kan ha en riktigt stor inverkan på din nästa video.

Källa: YouTube, Google, Andy Smith

Andra intressanta artiklar:

Har du frågor eller önskar mer information och prisuppgifter på det vi hjälper andra företag med? Fyll i formuläret här så hör vi av oss redan idag: